Nytt HEI-talent til Odd

HEI sitt store talent, Casper Andersen, har allerede fått spilletid på A-lagsnivå i HEI. Nå venter nye utfordringer i ODD.

Av Vetle Mørch Tvedt

Foto av Tom Hansen (PD)

— Det føles veldig bra og fint. Jeg ser veldig frem til dette og tror at med rett fokus og innstilling kan dette gå rett vei for meg, sier Casper Andersen som nå har gått til ODD.

Andersen er en av HEI sine store talenter og har allerede erfaring fra A-laget til HEI. Forrige sesong hadde spilte han i fem av HEI sine seriekamper og scoret også i 2-10 seieren over Gulset. Han har alltid hatt en iver etter å utvikle seg som fotballspiller.

— Jeg tror den største grunnen til at jeg har blitt god nok til å ta dette steget nå er at jeg alltid har ønsket å bli bedre og alltid jakter måter å bli bedre på, både på og utenfor banen, sier Andersen.

HEI har lagt til rette
Andersen forteller at HEI har gjort en god jobb med å legge til rette for han fra tidlig alder. Det har gjort det mulig for han å utvikle seg til den spilleren han har blitt i dag.

— HEI har vært helt fantastiske på å legge til rette for meg. Jeg har fått utfordringer ved å spille med eldre lag, det var noe jeg trengte for å utvikle meg. Jeg har også hatt nære forhold med trenere som har fulgt meg opp og vært på banen alene med dem for å terpe på ting jeg har gjort bra og ting jeg kan gjøre enda bedre. HEI har også lagt opp en veldig fin treningshverdag, med varierte og gode treningsuker, sier Andersen.

Inn i rekken

— Nok en gang leverer HEI et talent til ODD, som forhåpentligvis følger fotsporene til de andre HEI-talentene som har tatt steget opp gjennom nåløyet til toppfotballen, sier sportslig leder i HEI, Mats Tvedt.

Tvedt er klar på at dette er rett tid og ønsker Andersen lykke til i sin nye klubb.

— Casper har hatt en god utvikling i HEI og er nå definitivt klar for å ta steget til ODD. Der kan han fortsette å utvikle seg mot drømmen sin, å bli profesjonell fotballspiller. Vi ønsker Casper lykke til, og vi er fortsatt tilgjengelige for han når han trenger det, sier Tvedt.

Foto av Atle Leerstang (PD)